Pizza poate fi sanatoasa!

29 Iul

Cui nu-i place pizza? Intrebare retorica…Dar toata lumea stie ca nu e o alegere culinara prea sanatoasa, asa ca eu am incercat sa fac o pizza mai sanatoasa, dar in acelasi timp la fel de gustoasa. Si chiar a fost foarte buna!

In primul rand e important ce faina folosesti pentru blat. La prima mea incercare de pizza sanatoasa am folosit doar faina de ovaz si drojdie si nu crestea blatul nici cum. Asa ca la a doua incercare am folosit de faina de ovaz si faina alba de grau.

Cum pregatesti blatul pentru pizza sanatoasa: eu am pregatit separat 2 aluaturi, unul din faina de ovaz si unul din faina alba de grau (se pregatesc in acelasi mod, dar cantitatea de faina alba e redusa la mai putin de jumatate)

  • am amestecat 400 g de faina de ovaz/150 g faina de grau cu jumatate de cub de drojdie proaspata (inmuiata in apa calduta)
  • am adaugat 200 ml de apa calduta
  • o lingurita de sare
  • o lingurita de zahar
  • am framantat bine pana se omogenizeaza si nu se mai lipeste de degete (atat de tare ca la inceput)
  • am lasat aluatul din faina de grau sa creasca (cam o ora)
  • am amestecat bine cele doua aluaturi
  • am pregatit tava pentru pizza: cu hartie de copt sau se unge cu putin ulei de masline
  • am intins bine aluatul din cele doua tipuri de faina pana am obtinut un strat subtire

23

  • l-am asezat in tava; marginile aluatului sa depaseasca putin forma tavii

24

  • am introdus tava cu aluatul in cuptor si am lasat-o aprox. 10-15 minute la foc mic (sa creasca si sa se intareasca putin inainte sa pun sosul, ca sa nu se inmoaie)

Cum pregatesti un sos sanatos:

  • am mixat doua rosii in blender
  • intr-o tigaie antiaderenta am pus rosiile mixate, o lingurita de sare, o jumatate de lingurita de zahar, doua linguri de ulei de masline si oregano pentru un gust mai condimentat

8

  • am taiat o rosie bucatele si am adaugat-o in tigaie

10

  • am amestecat la foc mic cateva minute
  • si am lasat sosul sa se raceasca

Ce ingrediente folosesti pentru pizza sanatoasa:bio

  • cu sosul pregatit in prealabil am acoperit blatul

25

  • ardei: 2 ardei taiati in bucatele

26

  • masline
  • sunca de curcan: o felie sau doua

27

  • un ou batut si putin cas ras presarat peste celelalte ingrediente ca sa le mentina pe blat
  • oregano

20

Am introdus din nou tava in cuptor, la foc mare, si am lasat-o pana a fost gata (introduci o scobitoare in blat si nu se lipeste de acesta).

192821

Pofta buna!

Pentru mai multe retete sanatoase dati un like paginii mele sau apasati butonul Follow… sau amandoua.😛

 

Un răspuns to “Pizza poate fi sanatoasa!”

Trackbacks/Pingbacks

  1. De ce e bun ovazul pentru silueta si pentru sanatate? | Diana Ercean - 1 August 2014

    […] forma de faina se poate folosi in paine, pizza, muffins, sau in multe altele, inlocuind faina obisnuita sau […]

Lasă un răspuns

Mummy Made.It - Gluten Free, Paleo Desserts

Gluten Free Recipes|Paleo Recipes|Sugar Free Recipes|Healthy Desserts

Maskcara

Get out there, gorgeous.

Florin Roșoga

Mentor Virtual: Inspirăm Oamenii Să Facă Ceea Ce Îi Inspiră

